Vyplňte prosím DOTAZNÍK

Výlet na hrad Templštejn / Skvělé místo na hraní schovávané

22. července 2017 v 10:00 | Wex |  Cestovatelský deník
Čauky lidi!
Dne 12.7.2017 jsem se s rodiči vypravila na výlet na hrad Templštejn. Na Templštejn se mí rodiče už hodně dlouhou dobu chtěli podívat, protože se tam natáčel jejich oblíbený seriál. Výhodou Templštejna je to, že se tam neplatí žádné vstupné. Templštejn je totiž zříčenina.

Vyrazili jsme okolo 8:30, cesta proběhla bez problémů, teda až na to, že jsme poslední úsek jeli po polní cestě a báli se, abychom nepíchli kola. Nakonec však všechno dobře dopadlo, auto jsme zaparkovali na takovém polním parkovišti a vydali jsme se lesem směr k zřícenině. Cestou mě otravovala taková moucha, ale naštěstí se mi ji podařilo nějakým způsobem odehnat. První co jsme viděli, když jsme se k zřícenině došli, bylo ohniště, kolem kterého byly lavičky. Kousek od ohniště byly informační tabule, schody na vyhlídku, schody, které vás dovedli do nejzajímavější části hradu a také tam byla malá cedulka, která nám oznamovala, že vstup do areálu hradu je na vlastní nebezpečí. I přes to jsme se vydali po schodech do zajímavé části hradu. Bylo to tam opravdu jako v bludišti, po některých vyšlapaných cestičkách se nedalo vůbec jít, protože byly celkem strmé. Každopádně na většinu míst se dostat dalo úplně v pohodě. Až jsme udělali nějaké fotografie z úchvatných zřícenin, vydali jsme se do spoustě schodů na vyhlídku. Nejdelší úsek schodů se nikde nerozpadal, horší to pak bylo v posledním úseku, tam už se pár schodů rozpadlo, ale i ty se daly krásně překročit, aniž by se vám něco stalo. Po mnoho schodech jsme si odpočinuli na lavičce, která byla u táboráku. Jinak na hradě jsme byli skoro sami, ale myslím si, že to bylo tím, že byl všední den.

Občerstvit jsme se zašli do údolí. Šli jsme po úzké cestičce, která vedla lesem a kousek kolem řeky. V jednom místě jsme tu řeku dokonce museli přejít. V údolí je kemp s občerstvení a bazénem, který je bohužel zelený. V občerstvení byla obsluha milá, můj tatínek si koupil klobásu, napůl s mamkou si pak koupil limonádu a já si koupila jedno lízátko, ale jelikož mi moc chutnalo, vrátila jsem se a koupila si ještě další dvě (Ani jedno z nich momentálně už není:D). Zpět jsme šli po stejné cestě a cesta zpět byla opravdu náročná, protože jsme museli jít do kopce. Kolem hradu jsme už jen prošli a mířili k autu, které na nás čekalo v poli. Moucha už mě naštěstí neotravovala a cesta zpět byla celkem v pohodě. Až na menší zmatek v jednom úseku, kde opravovali silnici.
Výlet jsem si moc užila a Templštej určitě stojí i za vaši návštěvu, velkou výhodou je to, že se tam neplatí vstupné a menší nevýhodou je to, že nejspíš úplně nebude pro starší lidi, protože v některých úsecích jsem měla co dělat i já. Jinak doufám, že jste si článek užili a že se společně uvidíme i u dalšího!

Wex

1 člověk ohodnotil tento článek.