Vyplňte prosím DOTAZNÍK

Kroměříž 2.7.2017 / Wex je nadšená z hodin na věži :D

4. července 2017 v 16:22 | Wex |  Cestovatelský deník
Čauky lidi!
Dne 2.7.2017 jsem se s prarodiči vypravila na výlet do Kroměříže. Vybrali jsme si ji proto, že je tam strašně drahé vstupné a my jsme nedávno dosbírali razítka do klíče památek, který nám platil jen do 6.7.2017. Den předem jsme se podívali na internet, jakou mají nabídku prohlídek, vybrali jsme si prohlídku Via Unesco, která stojí 190 Kč (Na děti ani na důchodce není žádná sleva) a skládá se z komentované prohlídky reprezentačních sálů, prohlídky věže a prohlídky květné zahrady. Tato vstupenka je určitě výhodná, protože vstup do reprezentačních sálů stojí 150 Kč - základní vstupné, 110 Kč -snížené vstupné a zahrada bez průvodce stojí 70 Kč- základní vstupné, 50 Kč- snížené vstupné. Jako bonus k tomuto vstupnému navíc máte zámeckou věž, která za normálních okolností stojí 50 Kč- základní vstupné a 40 Kč- snížené vstupné. Pokud by vás zajímaly další okruhy, určitě se můžete podívat na stránky zámku a květné zahrady: https://www.zamek-kromeriz.cz/cs.

Do Kroměříže jsme vyrazili zhruba v 12:45 a cesta proběhla bez jakéhokoli problému. O trošku horší to bylo s parkováním, chtěli jsme zaparkovat na parkovišti kousek od květné zahrady, ale to bylo bohužel plné. Nakonec jsme našli celkem solidní parkoviště, které je od pondělí do soboty placené, ale jelikož byla neděle, bylo zadarmo.
K zámku jsme se kousek prošli a první místo, kam jsme zamířili, byla pokladna. Tam mi přišlo, že paní které prodávaly vstupenky a suvenýry, byly celkem nepříjemné. Každopádně klíče k památkám nám načetly a vstup jsme díky tomu měli zadarmo. Já a babička jsme si tam koupily pohlednici, obě dvě totiž pohlednice sbíráme.

Prohlídku jsme měli na 14:00 hodin. Jelikož bylo kolem čtvrt na dvě, rozhodli jsme se jít na věž. Vstupenku nám zkontrolovala starší a moc hodná paní. Pak už jsme jen šlapali schody, což pro mě není žádný problém, prarodiče však schody úplně nemusí. Oni tedy šli pomalu a já rychleji, abych mohla nafotit, co nejvíc fotek. Z věže byl nádherný výhled na město, a když jsem se trošku pořádněji podívala, zahlédla jsem i nějaké ty kopce, ale musím říct, že byl celkem opar. Na věži mě však nejvíc zaujaly hodiny, ty si fakt přeju mít doma:D Až jsme se pokochali výhledem, sešli jsme po 206 schodech zase dolů a ještě před prohlídkou šli na záchod a do čokoládovny. Záchody jsou tam v čistém stavu a jsou rozděleny na dámské a pánské. Do čokoládovny se určitě podívejte a nějakou čokoládku si i kupte. Já jsem si vybrala mléčnou čokoládu s malinovou náplní a byla fakt mega dobrá:3 Jediná nevýhoda je zase to, že je to strašně drahé. Za čtyři menší čtverečky jsem dala 38 Kč, ale myslím si, že investovat do toho se opravdu vyplatilo:D Před prohlídkou jsme si ještě chvilku sedli
na lavičku, kterých v zámeckém nádvoří dost, kromě nich navíc v nádvoří najdete i kavárnu. Když už jsme viděli, že se na místě kde prohlídka měla být, shlukují lidé, řekli jsme si, že je čas se tam vydat taky. Za malou chvilku si nás tam vyzvedla průvodkyně, která nás provedla všemi reprezentačními sály. Musím uznat, že mluvila opravdu skvěle a vše jí bylo rozumět.
Po devadesáti minutové prohlídce jsme se rozhodli jít do podzámecké zahrady, ve které jsme viděli několik pávů. Babička strašně chtěla jít na kafe, díky tomu jsme se rozhodli vrátit zpátky na zámecké nádvoří. Tam jsme však nedošli, po cestě tam nás totiž oslovil pán, jestli si nechceme projet podzámeckou zahradu vláčkem, celá cesta probíhá s výkladem. Prvně jsme zakroutili hlavou, ale nakonec jsme se rozhodli, že pojedeme. Cesta trvala 30 minut a po celou jízdu byl z repráku pouštěn výklad. Občas jsme zastavili a paní, která řídila, nám ukázala rukou věci, o kterých se mluví ve výkladu. Na jednom místě nás pak nechala i vystoupit a vyfotit se. Vláček stál 90 Kč- základní vstupné (Je i pro důchodce) a 40 Kč- snížené vstupné (Děti). Poslední naší zastávkou byla květná zahrada. Abychom moc nemuseli chodit, auto jsme přeparkovali na parkoviště, na kterém jsme chtěli původně stát. Ve velkém skleníku byla bohužel nějaká zkouška na nějaké představení, ten nám tedy byl uzavřen. Šli jsme tedy jen na kolonádu, nahlédli do rotundy a prošli si malý skleník. V květné zahradě byl kvůli zkoušce docela dost velký zmatek, dokonce po nás nikdo nechtěl vstupenky:D

Kolem páté jsme vyrazili domů, cesta byla celkem v pořádku, jen jsme chvilku stáli v koloně na D1, která se však za malou chvilku rozjela.
Celý výlet bych hodnotila jako opravdu moc vydařený. Kroměříž je opravdu nádherné místo, že i to drahé vstupné jde přehlédnout. Pokud však sbíráte razítka do klíče k památkám, až je dosbíráte, doporučuji vám navštívit právě Kroměříž.

Wex

6 lidí ohodnotilo tento článek.